Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
Post

Cum mediem o dispută

keep-calm-and-who-cares-i-m-awesomeDe exemplu:

Sunt unii pentru care obiectivul suprem la serviciu este să facă o poză frumoasă și atât. De fapt, cel mai mult contează să iasă EI bine în poză și cam atât. Restul (care de fapt este fondul problemei) sunt amănunte nesemnificative. Și atunci mă întreb:

Unde trebuie să înceapă și unde trebuie să sfârșeasca lupta asta pentru “o fotografie reușită” la serviciu?
Care este ambiția pentru care renunțăm la spiritul de echipă și cu care ne justificăm atitudinea și acțiunile?
Orgoliul?… Probabil.

Cine trebuie să observe și cine trebuie să medieze toate aceste “situații” care apar?
Le rezolvăm pe cont propriu sau trebuie să apelăm la un arbitru?

Un foarte bun exemplu de mediere și cum trebuie să se comporte un arbitru regăsiți mai jos:

O perspectivă înteleaptă  tot de la Rabin :O)

Într-o zi, Ițic și Ștrul se ceartă. Nu reușesc să ajungă la o înțelegere și se duc pe rând la Rabin.
Primul merge Ițic.
Îi povestește Rabinului problema, versiunea lui, îi dă toate detaliile.
După ce îl ascultă Rabinul îi spune:
- Să ști că ai dreptate! La ce mi-ai spus, ai dreptate!

Vine rândul lui Ștrul.
Îi povestește și el versiunea lui, argumentele lui, Rabinul il ascultă și îi spune:
- Să ști că ai dreptate! La ce mi-ai spus, ai dreptate!
Un observator aude ambele discuții și îl întreabă pe Rabin:
- Ce faci Rabi? Îi dai dreptate și lui Ițic? Îi dai dreptate și lui Ștrul? Ce să înțeleagă oamenii ăștia?
Rabinul îi răspunde:

- … Fiule, să ști că și tu ai dreptate!

offline coach

Leave a comment  

name*

email*

website

Submit comment

CommentLuv badge
Visit Us On FacebookVisit Us On TwitterCheck Our Feed