Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
Post

Trist dar adevărat (și necesar se pare)!!!

Foarte mulți dintre voi probabil că ați citit una dintre cele mai serioase știri de ieri:

Ziarul Financiar: ” 1.600 de posturi şi 64 de unităţi tăiate pentru rentabilizarea BCR”

Mă întreb… ce au simțit salariații BCR în momentul în care au citit în presă o asemenea știre?
Ce întrebări și gânduri îți trec prin cap în asemena momente?
   - Oare agenția noastră va fi închisă?
   - Oare postul meu va dispărea din organigramă și trebuie să îmi caut alt loc de muncă?
   - Oare voi fi unul din cei 1.600?
   - Pot face ceva … să “scap”?
   - Dacă mă dă afară… unde mă angajez?
   - Cine îmi plătește ratele la credit dacă sunt pe lista cu cei concediați?
   - Voi reuși mai departe dacă voi pleca?
   - Aș fi putut face mai mult și mai bine pentru ca astăzi să nu mă simt vizat???
   - ș.a.m.d. … destul de trist, dar cu siguranță absolut necesar (se pare)

Să ne înțelegm, Nicio companie privată nu este societate de binefacere!

Cifrele vorbesc singure iar “Patronul” este cel care ia decizia finală în urma consultării pe care o are cu … “portofelul personal”.
Calculul este simplu: venituri – cheltuieli > X, unde X este PROFIT iar valoarea lui esteeee cam cât vrea “patronul” :O)

Pentru ca X să fie pe placul patronului, acțiunea poate fi fie pe venituri, fie pe cheltuieli (firește):
        A. Adică fie crești Veniturile:
Veniturile pot crește dacă 1. crești volumele sau 2. dacă crești prețul sau dacă 1 + 2 (ideal), coroborat cu un cost control eficient și cu un management al riscului pe măsură (volume = bani imobilizați, indiferent despre ce activitate vorbim)
        B. Fie reduci Cheltuielile:
Cheltuielile trebuie controlate și corelate cu return-ul (adică cât cheltuiesc pentru a obține o unitate de venit). Din experiență vă spun este muuuult mai simplu să reduci cheltuielile decât să crești veniturile; iar cheltuielile pot fi reduse până la un anumit punct de care depinde buna funcționare a instituției. Oricum dintre toate costurile fixe, în general, SALARIILE cam au cea mai mare pondere.

Acum, în situația în care există unități care generează pierderi, decizia este previzibilă (dacă încercarea de rentabilizare a eșuat). Concret: dacă o activitate nu genrează venituri suficiente care să își acopere cheltuielile… nu are sens să o mai mențin iar în felul acesta cel puțin nu mai PIERD iar câștigul pe care îl obțin din alte activități/agenții va fi curat și va nu voi mai fi nevoit să acopăr din el găuri.

Of, Of! NU este o operațiune plăcută pentru nimeni și nici simplă …

Ce se întâmplă la BCR trebuie luat în serios de toți salariații care lucrează la patron, indiferent de sectorul de activitate! … Orice este posibil!
Faceți abstracție de faptul că scaunul (poate) este călduț (acum) și făceți-vă treaba BINE, Bine de tot!

Pentru salriații BCR: sper ca sindicatul să le reprezinte corect interesele și sper ca în toată această perioadă COMUNICAREA dintre patronat și salariați să fie constantă și corectă.

Capu’ sus!

offline coach

  • Cel putin, ca sa vedem partea plina a paharului, cei de la BCR beneficiaza de transparenta cel putin dpdv al deciziei din partea companiei lor.

    Virgil

    18 decembrie 2012

  • Recent m-am amuzat citind urmatoarea filozofie (să zicem) care suna cam așa: optimistul vede partea plină a paharului, pesimistul vede parte goală a paharului iar realistul vede cât a mai rămas în sticlă … :O)

    offlinecoach

    18 decembrie 2012

Leave a comment  

name*

email*

website

Submit comment

CommentLuv badge
Visit Us On FacebookVisit Us On TwitterCheck Our Feed