Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
Post

It’s a metter of choice! … YOU decide!

Sursa foto = click foto

Nu cred că mai este un secret pentru nimeni faptul că 1(o) zi = 24h.
Cei care mai încă mai așteaptă ziua de 25/26h le spun să își pună “pofta-n cui”…. de parcă o oră sau două în plus ar fi soluția tuturor problemelor!

La un moment dat am deschis subiectul despre “timp” și încercam chiar să îl vând doar cu prețul unui “click”… oferta este valabilă, click aici. (:O)

Articolul de astăzi va fi o “aplicație” cât se poate de practică a subiectului pe care l-am deschis, care vă poate ajuta să mai “trageți” puțin de timp (în sensul productiv) sau să vă optimizați această resursă importantă.

Cu toții suntem OAMENI. Mâini, picioare, cap, gât și trunchi.
Cu toții încercăm să ne împărțim timpul între: muncă, familie, prieteni.
Cu toții cred că ținem foarte mult la sănătate și la spirit.

Dau dreptate celui care spunea că viața este cea mai complexă jonglerie cu cele 5 “bile” (muncă, familie, prieteni, sănătate și spirit)***.

Prin urmare, în viață dar și la locul de muncă …everything is a metter of choice, iar dacă lucrurile nu ies așa cum ne dorim întotdeauna, înainte să dăm vina pe cei din jurul nostru, ar trebui să vedem dacă NOI am acționat corect.

“nu îmi ajunge timpul!”; “nu reușesc să fac tot ce îmi propun!”; “sunt copleșit de probleme și evenimente!”; “nu reușesc să ajung la zi!”; “nu îmi ajung cele 8 ore!”; “nu ajung acasă mai devreme de ora 20:00!”; “sunt 4 în 1!”; “eu le fac pe toate!”; “nu am cu cine lucra!”; “fac muuult mai mult decât scrie în fișa postului!”; “m-am săturat să fac și treaba mea și treaba celui de lângă mine”…ș.a.m.d.
… Vă sună cunoscut? Unora DA!

ei bine, avem de-a face cu două perspective, respectiv două posibile soluții (să zicem):
a) din perspectiva manager = delegarea
b) din perspectiva personal de execuție = cooperarea/inițiativa.

A DELEGA, deleg, vb. I. Tranz.= a transmite cuiva dreptul de a acționa ca reprezentant al unei persoane sau al unei instituții; a însărcina pe cineva, pe timp limitat, cu executarea, supravegherea sau organizarea unei lucrări; a împuternici pe cineva cu dreptul de a acționa (în numele celui care-i dă împuternicirea)”. – (dexonline)

Mai devreme sau mă târziu vei realiza că NU poți face totul de unul singur oricât de mult ai încerca; ar fi bine atât pentru tine cât și pentru cei din jurul tău să ajungi la această concluzie cât mai rapid.

De ce să delegi? … Pentru că a delega mai înseamnă (din punctul meu de vedere):

  • a analiza activitatea și a identifica toate procesele, fluxurile și acțiunile care fac să se “învârtă roata”;
  • a prioritiza. Ocupă-te de tot ceea ce este important. Deleagă tot ceea ce crezi că poate fi delegat;
  • a forma colaboratorii. oohhh da. Oamenii așteaptă provocări, vor să fie puși în valoare, vor să se afirme, vor să dovedească că pot mai mult… acordă-le șansa!;
  • a responsabiliza. Cum vă spuneam, responsabilizarea colaboratorilor este unul din secretele succesului… click aici;
  • a crește competențele membrilor echipei;
  • a organiza. Este important să ai omul potrivit în postul potrivit. Doar testând și încercând vei putea ajunge la soluția optimă;
  • a eficientiza atât activitatea ta cât și a echipei, toate acestea cu impact direct în satisfacția clienților și în rezultate;
  • a crea plus valoare;
  • a avea viziune și un plan cel puțin pe termen mediu;
  • a PERFORMA!.

Dacă până acum nu ați delegat deloc sau suficient… INCERCAȚI, nu aveți absolut nimic de pierdut! Oricând puteți face “la loc comanda” și puteți reveni la vechile obiceiuri… am spus, TU decizi !!! 
=================================================================

A COOPERA, cooperez, vb. I. Intranz. = a lucra împreună cu cineva, a colabora, a-și da concursul, a conlucra; a opera împreună; a participa la elaborarea unei opere sau la realizarea unei acțiuni comune; a lucra la un loc cu alții pentru un scop comun.”

INIȚIATIVĂ, inițiative, s. f. = faptul de a propune, de a organiza sau de a începe o acțiune, antrenând după sine și pe alții; însușirea celui care îndrăznește sau este dispus să întreprindă cel dintâi ceva, din îndemn propriu. ◊ Expr. Din proprie inițiativă = fără a fi îndemnat sau silit de altul.” (:O)

simplu, nu-i așa?
Dar de ce să avem inițiativă când este așa de călduț sau de ce să avem inițiativă când oricum nimeni nu ne bagă în semă. Fiecare să se descurce pe cont propriu pentru că nimeni nu mă plătește dublu dacă fac și treaba altuia!
Ei bine, It’s wrong dacă pui problema așa !

Ești persoana care se confruntă cu toate problemele posibile și imposibile in poziția pe care o ai în companie. Ai vizibilitate asupra muncii tale dar inclusiv asupra activității colegilor din jurul tău. Prin urmare ești o “sursă” importantă de feedback. Fă propuneri, caută în permanentă să imbunătățești sau să optimizezi, fi inspirat și nu fi “low  profile”.

În altă ordine de idei, la muncă petrecem mai mult timp decât acasă sau cu prietenii. Este păcat să se duci o “luptă” gen “cum sa fac să muncesc mai puțin (strict în pătrățelul meu) și să câștig cât mai mult dacă se poate” … și totuși, în paralel, să fiu tot eu cel frustrat că nu mi se întâmplă nimic bunși că oportunitățile trec pe lângă mine.

Da, confirm, este foarte important să ne facem foarte bine treaba pentru care suntem plătiți, dar este la fel de important să fim un bun coleg și colaborator.
Este important să înțelegem (așa cum am mai scris) că avem inclusiv un ROL, nu doar un job.

A coopera și a avea inițiativă nu înseamnă a-ți neglija atribuțiile de servici. Înseamnă că ți-ai înteles rolul; înseamnă că ești un “team player” sau un coleg excepțional; înseamnă că te preocupă să îți aduci contribuția la rezultate și îți pasă (adică nu “ți se rupe”).

O echipă este un mecanism complex, in care fiecare membru este o “componentă” foarte importantă! (și nu pot fi mai categoric când spun acest lucru). Pentru ca mecanismul să funcționeze, toate componentele trebuie sa funcționeze perfect. Dacă o singură componentă dă rateuri, există riscul major să nu se realizeze toți parametrii de funcționare…. În practică am întâlnit des această situație și pot spune că DE REGULĂ, atunci când există o “verigă slabă”, sarcina se rasfrânge asupra componentelor care își fac treaba și care de multe ori compensează inclusiv nerealizările verigilor slabe!… Vă doresc să fiți verigi puternice, ceea ce îmi doresc și mie!

Again… It’s up to you! Tu decizi cum te implici, cât, până unde, când și în ce fel!
În orice caz, cooperarea și inițiativa sunt un “must have”. Nu ai cum să dai greș!

Indiferent că ești manager sau ai funcție de execuție deciziile pe care le iei zi de zi le iei pentru binele tău și al familiei tale, așa că vă doresc să vă dea Dumnezeu gândul cel bun! (:O), iar despre restul, … Bryan Dyson – Fost CEO of Coca Cola spunea:

*** “Imagine life as a game in which you are juggling some five balls in the air. You name them – Work, Family, Health, Friends and Spirit and you’re keeping all of these in the air.

You will soon understand that work is a rubber ball. If you drop it, it will bounce back. But the other four balls – Family, Health, Friends and Spirit – are made of glass. If you drop one of these; they will be irrevocably scuffed, marked, nicked, damaged or even shattered. They will never be the same. You must understand that and strive for it.

Work efficiently during office hours and leave on time. Give the required time to your family, friends and have proper rest. Value has a value only if its value is valued.

offline coach

Leave a comment  

name*

email*

website

Submit comment

CommentLuv badge
Visit Us On FacebookVisit Us On TwitterCheck Our Feed