Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
Post

Mă “cursez” pentru mine!

Sursa foto = click foto

… Vă sună cunoscut?
“Mie dacă îmi place ceva la muncă… cel mai mult îmi place să mă duc la training-uri!
De ce?… Pentru că e foarte fain să participi la training-uri.
Dintre toate cursurile la care am fost cel mai mult mi-au plăcut acelea care țin așa vreo 2-3 zile, sunt cele mai tari pentru că “înțelegi” ceva din ele. Cursurile de o zi sunt aiurea; este mai mult oboseală, plus că nu apuci să faci nimic pentru că trebuie să te întorci acasă! :O(
Dacă avem și norocul să ne strângem “gașcă” faină … va fi excelent!!
Hai să profităm de aceste câteva zile că dup-aia trebuie să ne întoarcem la muncă!” … mie îmi sună destul de cunoscut!

Mă distrează la maxim răspunsul colegilor mei când îi întreb: “Cum a fost la curs?”
Răspunsuri: “fain”; “super”; “foarte tare”; “excelent”; “de vis”; “mișto”, etc.
Dar nu mă distrează răspunsul în sine ci privirea și zâmbetul și tonul vocii ușor nostalgic și cum (uneori) li se luminează fața și zâmbesc când probabil își (re)amintesc de zilele de curs.

[Oare așa mă prezentam și eu (pe vremuri) în fața "patronului"?! ... hmm, exclus, dar oricum, nu despre mine este vorba ... :O) ]

Acum serios vorbind, cursurile sunt extrem de interesante, utile și instructiv/educative sau cel puțin așa își propun atât cei care le organizează cât și “patronii” care ne trimit să beneficiem de ele.

O problemă pe care eu am identificat-o (și care ține de mine ca și cursant) este că, la foarte multe cursuri, nivelul așteptărilor mele cu privire la rezultatul celor 1,2 sau 3 zile de curs era extrem de ridicat. Pe bună dreptate, zic eu!
Ca să mă explic, mă așteptam ca odată ce “materia primă” (adică eu) intra pe “poarta fabricii” (adică sala de curs), la finalul “procesului de producție” (adică după2 zile) “produsul finit” (adică tot eu) să fie STAS, cu toate “update”-utile făcute și numai bun de exploatat.

Dar surpriză, după ce mă electrizam în cele 2 zile (prin prisma informațiilor primite) și după ce îmi făceam planul cum să mut munții din loc și ce schimbări radicale voi face de mâine când ajung la birou … ajungeam la birou și constatam că toate minunile țin maxim 3 zile și copleșit fiind de problemele de zi de zi toată învățătura primită la acel curs … se pierdea și parcă renunțat mult prea ușor…

De multe ori am spus că este vinovat cursul sau trainer-ul sau EU sau “sistemul” … Asta până când am realizat că de fapt este vorba despre altceva și anume că:

“Învățarea are loc înăuntrul elevului. Elevul face alegerile care în ultimă instanță hotărăsc dacă învățarea are sau nu loc. Elevul este responsabil față de alegerile legate de învățare iar antrenorul este responsabil de calitatea mediului exterior de studiu”.

Nu există “pastila cunoașterii” pe care să o administrezi cu puțină apă, să te culci și în ziua următoare, când te trezești, să își facă efectul … Nu există și pe cuvânt că aș cotiza dacă cineva s-ar încumeta să o inventeze.

Concluzii:

  • Responsabil pentru gestiunea procesului de învățare este antrenorul; responsabil pentru CONȚINUTUL procesului de învățare este elevul (adică noi)!
  • Dacă minunea durează doar 3 zile (sau poate mai mult) și dacă se întâmplă să renunțăm prea ușor (sau să nu renunțăm deloc), înseamnă că NOI am făcut o alegere legată de învățare…
  • Este o problemă care ține de conștientizare și responsabilitate!

Care este alegerea ta?

offline coach

  • Cea mai frecventa problema pe care personal am intalnit-o la cursuri e aceea ca trainerul e rupt de realitate, majoritatea lucrurilor predate de el sunt teorii fara aplicabilitate in practica, stiuatii ideale in care, de ex.: clientul e dragutz, iti raspunde cuminte la toate intrebarile tale si-ti da si toate documentele pe care i le soliciti :D .
    Si daca incerci sa-l readuci la realitatea, de cele mai multe ori se foloseste de pozitia sa de conducator al intalnirii si incheie rapid subiectul care evidentent incepe sa-l stanjeneasca.
    De la un curs , pe langa informatii, trebuie sa pleci si cu solutii la problemele cu care te confrunti si pe care le-ai adus in discutie. Cum poate un tranier sa-ti rezolve o problema daca el nici macar nu s-a intalnit cu ea ?

    Dan

    15 iulie 2012

  • Ai pus punctul pe “i”… Nu poate! Teoria este teorie, practica este practică! Ambele sunt esențiale în meseria de trainer. Am întâlnit traineri fără experiență/expertiză relevantă care susțineau cursuri de vânzări și de management… “C’est la vie”! “Patronul” a plătit cursul și și-a făcut datoria; salariatul este trimis la curs și trebuie să își facă datoria :O).

    offlinecoach

    15 iulie 2012

  • Deci concluzia e ca noi sa ne facem ca ne place pentru ca ei ( patronii) sa se simta bine ca au dat banii, traiasca “trainerii” care iau banii fara nici o raspundere pentru serviciul prestat ;)

    Dan

    23 iulie 2012

  • :O) cred ca am fost destul de evaziv. Când am spus că salariatul trebuie să iși facă datoria mă gandeam ca salariatul trebuie sa participe la curs și să incerce să se intoarcă de acolo cu maximul de informație/știință.
    Ca fapt divers nimeni nu ne oprește să dăm feedback superiorului sau celor de la R.U. dupa ce ne întoarcem de la curs… Probabil dacă același feedback ar veni de la mai multe persoane s-ar lua o masură. Așa dacă nimeni nu spune nimic … aparent toul este ok! :O)

    offlinecoach

    23 iulie 2012

  • [...] de training-uri adevărate care se lasă cu certificări recunoscute, pentru că în primul rând Mă “cursez” pentru mine), în schimb “return-ul” va fi cu totul [...]

Leave a comment  

name*

email*

website

Submit comment

CommentLuv badge
Visit Us On FacebookVisit Us On TwitterCheck Our Feed