Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
Articles

Feedback-ul negativ este pozitiv

Dacă ai un șef care îți dă feedback, să fi fericit. Ești norocos! Dacă șeful tău știe inclusiv CUM se dă feedback-ul atunci ești de două ori norocos, indiferent dacă feedback-ul este pozitiv sau negativ. Acum, din punctul meu de vedere formularea “feedback pozitiv” este un pleonasm întrucât acțiunea de a oferi cuiva feedback este ceva pozitiv prin definiție. În ceea ce privește feedback-ul negativ, eu o să îl numesc feedback critic sau cum spune englezul “critical positive feedback”.


Astăzi o să mă refer la feedback-ul critic. Este delicat subiectul și am observat că pe cât de simplu pare a fi, pe atât de greu este de pus în practică.
Vreu să fiu foarte clar: Atunci când urli la un salariat care a greșit NU înseamnă că îi dai feedback. De asemena, atunci când critici un slariat și când îi pui pe tapet tot ce crezi tu că NU face bine, nu înseamnă că îi dai feedback.
Efectul acestor abordări este distructiv din punct de vedere al relației salariat-șef. În plus, este o tâmpenie faptul că șeful are “dreptul” să ridice vocea și să critice salariatul, iar salariatul trebuie să tacă, să înghită și eventual să întoarcă și celălalt obraz…

Și pentru că toți ne dorim să venim la muncă cu plăcere și să ne petrecem cele 8, 10, 12… ore la birou într-o atmosferă de lucru plăcută, constructivă și pozitivă vă recomand ca atunci când sunteți în situația de a da unui salariat un feedback critic să țineți cont de următoarele:

  1. Stăpâniți-vă emoțiile! Aici nu este vorba de tine și persoana ta și NU este indicat să ai astfel de discuții când ești super nervos. Relaxează-te, respiră adânc, calmează-te. Poți chiar amâna discuția până MAXIM a doua zi. Posibil să vezi altfel lucrurile.
  2. Feedback-ul critic trebuie dat când subiectul este “cald” (am spus maxim a doua zi)! Dacă sunt probleme de remediat aceste trebuie remediate rapid și nu după 6 luni.
  3. NU oferi feedback critic în public! Nimeni NU își dorește să aibă “audiență” la astfel de discuții, crede-mă.
  4. Concentrează-te pe ACȚIUNI și NU pe persoană! Concentrează-te pe performață și lasă de o parte problemele peronale pe care le ai cu salariatul. Spune lucruri clare și șusținute cu argumente și fapte concrete.
  5. Fii direct! Asta nu înseamnă că trebuie să urli sau să fii nepoliticos față de salariat, în schimb trebuie să îți faci înteles punctul de vedere.
  6. Descrie comportamente specifice! Fă referire la comportamente și acțiuni concrete ale salariatului, nu face supoziții și teorii.
  7. Nu vorbi numai tu și oferă celuilalt șansa să își spună punctul de vedere!
  8. Reafirmă-ți încrederea în salariatul cu care discuți!
  9. Oferă soluții posibile, definește pașii pozitivi de urmat și fii orientat spre obiective!
  10. Adapteză-ți discursul ținând cont și de performanța anterioară a salariatului!

Este obligatoriu să ne preocupe felul în care relaționăm cu colegii noștri. Este foarte important cum ne percep colaboratorii.

De ce?

Pentru că avem nevoie ca salariații să vină la serviciu cu mai mult decât două mâini și un creier!

offline coach

Leave a comment  

name*

email*

website

Submit comment

CommentLuv badge
Visit Us On FacebookVisit Us On TwitterCheck Our Feed