Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
Post

(un fel de) Recenzie “The Inner Game of Tennis”

the-inner-game-of-tennisW. Timothy Gallwey
(născut în 1938 în San Francisco, California) este autorul unor serii de cărți prin care a pus bazele unei noi metodologii de coaching, dezvoltare personală și excelență personală care poate fi aplicată în diverse domenii de activitate, metodă pe care autorul a intitulat-o “The Inner Game”.
A început să scrie în 1970, iar colecția sa de cărți cuprinde The Inner Game of Tennis, The Inner Game of Golf, The Inner game of Music (with Barry Green), Inner Skiing, The Inner Game of Work and The Inner Game of Stress.

Cea mai cunoscută lucrare a lui Gallwey este The Inner Game of Tennis vândută în peste 1 million de exemplare. Este o carte care prezintă metode de training inovatoare, metode care pot fi aplicate atât în sport cât și în business, educație și sănatate. Carte a fost publicată pentru prima dată în 1972 și revizuită în 1997 și o puteți achiziționa de pe Amazon în limba engleză (încă nu a fost tradusă în limba romană).

Despre ce este vorba?

Așa cum scria Gallwey “Fiecare joc este compus din două părți, un joc exterior și un joc interior.” Jocul exterior este jucat împotriva unor oponenți/competitori, în timp ce jocul interior este jucat în mintea noastră cu “oponenți” precum neîncrederea în forțele noastre, anxietatea, etc.

Este o carte plină de exerciții și exemple practice, care te ajută să descifrezi dialogul interior pe care îl avem in fiecare zi cu noi înșine.

Metoda “jocul interior” are la bază un principiu aparent simplu: observația fără judecată. Autorul ne învață să observăm mișcări (dacă vorbim de sport), să observăm comportamente (dacă vorbim de business și educație), etc. fără să le judecăm ca fiind bune sau rele sau corecte sau incomplete sau complete sau suficiente … sau orice altceva. Dacă vom observa fără să judecăm, observațiile vor fi mult mai exacte, mult mai precise și în felul acesta fiecare individ își poare corecta și îmbunătăți tehnica de joc sau metodele de lucru pentru a obține performanța maximă.

La finalul lecturii “Jocătorul “Jocului Interior” va prețui arta concentrării relaxate mai mult decă orice altă îndemânare; va descoperi ce stă la baza încrederii de sine; și va învăța faptul că secretul victoriei în orice joc nu stă doar în a te strădui foarte mult. Există un proces mult mai natural și eficient de a învăța și de a face aproape orice decât putem să ne închipuim majoritatea dintre noi. Este similar procesului pe care cu toții îl folosim, dar îl uităm repede, atunci când învățăm să mergem și să vorbim. Acest proces nu trebuie să îl învățăm pentru că îl știm deja. Tot ceea ce trebuie să facem este să ne dezvățăm de acele obiceiuri care interferează cu acest proces și să lăsăm lucrurile să se întâmple… pur și simplu.” – T. Gallwey

Lectură plăcută.

offline coach